LØVFALDSLØB 13. SEPTEMBER 2015 - TEKST OG BILLEDER

Start i Asp

Start i Asp - 28 deltagere

Start i Asp - ældste knallert - Mobylette

Mobylette

Flot Puch Monza Juvel 4-x

Start i Asp

Start i Asp - Suzuki

Start i Asp - Honda Amigo

1. stop i Klosterheden Plantage pga. defekt knallert

1. stop i Klosterheden Plantage pga. defekt knallert ... vi venter ..

... og venter ...

... og får en snak

Strække ben pause i krydset Saugmandsvej / Gl. Landevej

Strække ben pause i krydset Saugmandsvej / Gl. Landevej Bemærk skiltet!

SCO Minor

Strække ben pause i krydset Saugmandsvej / Gl. Landevej

Stop på Rødemøllevej

Puch Maxi - med Arlakasse

Stop på Rødemøllevej

Dæksparke pause i Bækmarksbro

Skylon Special - problemer ???

Dæksparke pause i Bækmarksbro - Puch Monza

Dæksparke pause i Bækmarksbro

Dæksparke pause i Bækmarksbro

Dæksparke pause i Bækmarksbro

Express detalje

Kreidler Florett LF

Middagspause ved Vemb Anlæg

Middagspause ved Vemb Anlæg

Middagspause ved Vemb Anlæg

Dagens detalje: Det kan man også bruge en Puch Monza til - hvis man ikke vil spise kold burger !!!

Middagspause ved Vemb Anlæg

Turleder Harald Øgendahl


LØVFALDSLØB den 13. september

Trods en halvsløj vejrudsigt med regnvejr for søndag den 13. september havde 26 alligevel tilmeldt sig til klubbens årlige sidste knallertløb – Løvfaldsløbet – hvor Asp ved Struer i år var valgt som startsted.

Ruten var lagt af Harald Øgendahl, Asp, i det forholdsvise flade terræn mod vest og det passede mig godt, da jeg kørte på en et gears SCO Minor årgang 1970 med pedal ”hjælpemotor”.

Da Asp ligger rimelig kort afstand fra Holstebro havde jeg valgt at køre på knallert til startstedet – og mødte da også andre der gjorde det samme, så var knallerten ligesom afprøvet og klar til de godt 50 km.

Harald bød velkommen ved 10 tiden og fortalte lidt om turen, hvor vi skulle forvente en del kørsel på grusveje bl.a. gennem Klosterhedens Plantage.

Ved starten og efter hvert stop prøvede jeg at komme til at ligge længst fremme i ”feltet” for at sikre jeg kunne komme godt over de bakker der trods alt var på ruten – helt flad er Vestjylland alligevel ikke. Det er jo begrænset hvad en 1 gears SCO motor på 36,5 cm3 og 0,8 hk kan præstere – så pedalkraft måtte tilføres enkelte steder.  De der kørte på gearknallerter kom jo bare ”blæsende” forbi.

Første stop var i Klosterheden – både pga. motorproblemer for en enkelt knallert og for at strække ben. Godt det havde regnet lidt om morgenen, så grusvejen gennem skoven var støvfri at køre på.

   

Herefter kørte vi videre mod Bækmarksbro, hvor vi gjorde et kort stop ved købmanden i byen og kørte videre med Vemb anlæg, hvor vi skulle holde en længere middags pause. Et rigtig godt sted med borde og bænke ned til Storåen, hvor vi kunne nyde vores medbragte mad. En enkelt fik opvarmet mad – se billedet af ”Dagens detalje”.

Fra Vemb kørte vi videre gennem Bur mod Linde og med stop før Ravnsbjergvej. Som navnet antyder lidt af et ”bjerg” og Harald havde da også en alternativ vej, hvis os 1 gears kørere ikke mente vi kunne klare at komme op over Ravnsbjerg. Vi valgte ”bjerget” og fik frit lejde til bare at køre frem inden alle gearknallerterne fik grønt lys. Pyh ha - det var godt der var pedaler på SCO’en. Alle kom godt over bakken og turen gik uden problemer tilbage til Asp. 

Løbet sluttede i Tove og Haralds store garage, hvor der blev disket op med kaffe og hjemmebagt brød.

Mange tak til alle deltagere – og specielt tak til arrangør og service vognen – for Løvfaldsløvet 2015.10.16


Poul Kusk